Ten, kdo letí na jakoukoli slevu na zboží, by měl právě teď dávat velký pozor. Když nám obchodník slibuje výhodu za hodně nakoupeného zboží, není něco samo sebou. Netvrdím, že je tomu tak vždy, ale hodně často je tomu tak, že si musíme sliby obchodníků ověřit. Stačí se koukat na ceny zboží a spočítat si, kolik zaplatíme za jeden kus a kolik za balení, kde jsou například kusy tři. Kolikrát totiž zjistíme, že nás koupě jednoho kusu vyjde levněji než zboží v akci. Stává se to celkem běžně. Obchodníci spoléhají na to, že slovo akce a sleva vítězí nad naším zdravým rozumem

pohled do nákupního centra
Dva plus jedna zdarma

Zboží, na kterém je napsáno, že pokud koupíme dva kusy, dostaneme jeden zadarmo, je také velmi oblíbené. Ne vždy ale znamená naši výhru. I tady bychom si měli uvědomit, že to může od obchodníka být docela slušná lest na naši peněženku. Pokud nám obchodník za zakoupené zboží nabízí něco zadarmo, také to není jen tak, On chce vydělat, ne nám udělat radost, na to nikdy nezapomínejme. Kolikrát navíc dostaneme zadarmo něco, co vlastně vůbec nepotřebujeme. Vždycky je tedy potřeba se na celý nákup dívat střízlivě.

eskalátory v nákupním centru
Za body nádobí za tisíce

Když vám obchodník slibuje za vámi nakoupené zboží kupříkladu kuponky, samolepky, kartičky apod., které vám později poslouží k vyzvednutí například hrnců, může být samo o sobě pěkně předražené. Nemusí to tak být vždy, ale nezapomínejme, že vydělat potřebuje především obchodník. To, jestli vyděláte na koupi zboží vy, ho zajímá až jako druhé. A tak je tomu vždy.

osamocený nákupní vozík
Tři oříšky nakonec

Nakonec ještě pojďme zmínit tři jednoduché triky, které v zákazníkovi mají vyvolat touhu po větším nákupu. Prvním z nich je umístění zrcadel, které opticky zvětší prodejní plochu a zákazník má pocit, že má obchodník hodně zboží. Za další je to samotné nasvícení prodejny. To dokáže vyvolat velmi kladný pocit u zákazníka a nakoupí víc, než by sám chtěl. Pak také čím větší nákupní košíky v obchodě mají, tím větší uděláte nákup. Přejeme pohodové nakupování!

Není sleva jako sleva
Ohodnoťte příspěvek