Mýtus 1: Měli byste se vyhnout tuku, abyste zhubli
Během osmdesátých let trvala myšlenka, že beztuková strava by měla za následek udržovat tělo bez tuku. Nyní, v retrospektivě, se myslí, že tato falešná rada skutečně způsobila obezitu a cukrovku. Pokud vezmete tuk z jídla, nebude to tak chutné. Velké potravinářské společnosti přišly, jak na to a nahrazovaly tuky cukry, sladidly a solí a vytvořily úplně novou vlnu nezdravých chutí. A kvůli tomuto přidanému cukru obsahují „nízkotučné“ verze potravin ve vašem supermarketu více kalorií než jejich normální protějšky. Tuk je pro vás v pořádku – v míře samozřejmě – a je nezbytný pro zdravý mozek, plus funkci kůže a srdce.

smootie

Mýtus 2: Můžete jíst to, co chcete, když cvičíte
Špatně. Množství cvičení potřebných ke ztrátě pouhého 1 kilogramu tuku je cca 7000 kalorií. Chcete-li spálit přes toto poměrně malé množství sádla, budete muset běžet nepřetržitě po dobu šesti hodin při stálé rychlosti 5 km/h. Když se podíváme na vědecké statistiky, není těžké pochopit, proč může být i pro nejzdravější lidi těžké udržet váhu pouze fyzickou aktivitou. Stejně jako cokoliv, musíte je kombinovat s plánem zdravé výživy. Hlavní prioritou ovšem zůstává fakt, že se jídlem nesmíte stresovat. Musíte si jej užít. Takže pokud vám chutná čokoláda a rádi cvičíte, tak si ji dejte. Další den např. přidejte ve vaší cvičební jednotce, spalte více kalorií a snězte např. jen půlku čokolády.

Mýtus 3: Smoothies vám pomůže při hubnutí
Některé džusy a sušenky jsou často nabité cukry. Když „džusíte“ ovoce, odstraní se vlákno, celulóza a krupice. Tím se zbaví všeho, co bylo v přirozeném ovoci, což zpomaluje vstřebávání cukrů do krve. Takže když si dáte velký shake ze smoothie, způsobí to vzrůst vašeho krevního cukru. To zase vytváří velké uvolnění inzulínu – hormonu známého pro podporu tvorby tuku.

koktejl

Mýtus 4: Měli byste vystřihnout celé skupiny potravin
Existuje mnoho moderních diet, které vám řeknou, že zcela vyřadí určité skupiny potravin – tuky, sacharidy, maso atd. – může být skvělé, pokud se chcete dostat do vytvarování postavy. Ale pokud jde o vědu, není to skvělý nápad, pokud se nechcete cítit unavený, letargický a nevrlý. Je to všechno o devíti esenciálních aminokyselinách, které vaše tělo vyžaduje, aby fungovalo dobře. Jsou pro naše tělo podstatné, protože tělo si je neumí vytvořit samo – místo toho je musíte dostat z jídla a pití. A tím, že odříznete určité skupiny potravin, skončíte tím, že se zbavíte určitých aminokyselin, což může vést k nejrůznějším problémům.

Pár letních dietních mýtů odhaleno
Ohodnoťte příspěvek