Asi před pěti lety bylo na internetu velkým trendem vytváření blogů, jež vedly autorky s věkovým průměrem okolo patnácti let. Blogerství se tak zapsalo do povědomí internetových surfařů jako něco značně amatérského, vyžadující puberťáckou naivitu až hloupost.
Pokud si toužíte vyzkoušet dráhu tohoto typu, jen směle do toho. Vyvarujte se ovšem určitým nehezkým stereotypům, které v tomto oboru stále přetrvávají.
čtení z tabletu
1. Smysl toho, co předáváte
Jak se říká, každé zboží má svého kupce. A to platí i o většině (zdůrazňuji většině) blogerské tvorby. Ať už píšete o hledání pokladů, nebo sledování seriálů, nebo blog vedete ve smyslu svého internetového deníku, je velmi pravděpodobné, že můžete minimálně pár lidí zaujat.
Nesnažte se za každou cenu držet trendů a psát o tom, co veřejnost očividně baví. Zaměřte se na věci, kterým rozumíte a máte k nim co říct.
2. Nezahazujte zpětnou vazbu
K neblahým zlozvykům internetových autorů patří negativní reakce na zpětnou vazbu, především na tu kritizující. Odezvy od čtenářů byste měli přímo vyžadovat, komunikace se čtenáři je velice důležitá. Ptejte se, co se jim na vaší tvorbě líbí a zamyslete se nad jejich odpověďmi.
Existuje spousta online kritiků, kteří se schovávají za anonymitu internetu a přijdou na vaši stránku pouze za účelem nepřiměřené kritiky. Pokud však cítíte, že člověk píšící zpětnou vazbu danému tématu opravdu rozumí, vyvarujte se odmítavému postoji. Může vás to posunout dál.
pracovní plocha
3. Styl a úprava – nezbytnost
Opravdu nic neodradí vaše čtenáře dříve než to, když bude váš web neuspořádaný, špatně designově a stylisticky zpracovaný. Nemůžete-li si dovolit zaplatit za vytvoření stránek a sami máte malé zkušenosti, vyzkoušejte weby, kde je vytvoření designu jednoduché.
Posledním důležitým faktem je pravopis. Pokud čtenáři uvidí nadměrné množství chyb, začnou se soustředit spíše na ně, na text. Kontrolujte tedy po sobě svou tvorbu pokaždé.