Mít dostatečné zásoby zboží je pro úspěšné fungování podniku velice důležité. Obzvlášť dnes, kdy zákazníci požadují dodání objednávky v co nejkratším možném čase, ideálně deset minut po zaplacení. Faktem ale zůstává, že udržování cash flow s plným skladem je velmi obtížné. Z toho důvodu musíte klást velký důraz na řízení a management zásob.

Existuje několik zaručených a osvědčených tipů, jak pečovat o zboží tak, abyste ušetřili a zároveň uspokojili potřeby svých klientů. Ovšem spolehnout se na specializovanou firmu je vždy skvělou variantou, a to především v začátcích.
vysokozdvižný vozík

Metoda FIFO

Tohle je naprostý základ, který se učí snad na všech ekonomicky zaměřených středních školách. FIFO, neboli First-in First-out. Již název napovídá, že jde o to vydat jako první to, co jste jako první přijali. U spotřebního zboží je to automatické, ale dodržovat by to měli všichni. Když bude něco až příliš dlouho uskladněno, produkt se může znehodnotit už jen tím, že dlouho leží ladem.
bundy ve skladu

Inventura je nezbytností v každém případě

Znát aktuální a především skutečný stav zásob je klíčové. Nikoho to sice nebaví a nikdo to nedělá rád, ale udělat se to musí. Ideální je přitom zajistit, že se nemusí uzavřít provoz. Pravidelné inventury během provozu zajistí, že budete mít přehled a zároveň nezpomalíte funkčnost firmy.

V systému je síla

Tento bod je právě něco, s čím může pomoci specializovaná agentura. Ideální je, když organizaci nastaví někdo, kdo s tím má bohaté zkušenosti a dokáže přijít s funkčních a efektivním systémem. Základem ovšem je, že když něco nefunguje, okamžitě to změňte. Na nic nečekejte a udělejte to.

Plánujte

Umět dobře reagovat na krize je důležité. Vzniknout může mnoho problémů a klíčové je nezamrznout. Proto si předem připravte plán na všechny krizové situace, které vás napadnou. Sice přijít nemusí, ale lepší být připraven než zaskočen. Jak budete například řešit, když vám dojde prostor pro sezónní zboží?