Obchody se nás snaží během našeho nákupu ovlivnit všemi různými způsoby. Nejraději však útočí na naše smysly, které jsou velmi náchylné na všechny různé podněty k nákupu. Které z nich znáte a nakonec zjistíte, že se jimi necháváte také ovlivnit?
hotovost pod lupou

Nejlevnější ceny proklatě nízko

Asi jste to možná ani nezaregistrovali, ale ceny, které jsou pro zákazníka nejvýhodnější, jsou z taktických důvodů umisťovány do míst, kam oči nakupujícího nedohlédnou. Nebo alespoň nikoho nenapadne se tam podívat. Tak jsou umístěny až téměř u podlahy. A přiznejme si, kdo z nás si kleká na kolena s náručemi plnými košíků, aby zjistil, kde je to nejlevnější zboží?
on-line prodej

Reklamy formou písně

Všichni se shodneme na tom, že text, který si nejlépe zapamatujeme a v nejhorším případě nám i na několik dní uvízne v hlavě, je píseň. A tak se supermarkety rozhodly, že na zákazníky zaútočí také pomocí písní. Výborný tah, který funguje a navíc se zpočátku nezdá nesympatický a nucený. Pak ale reklamní píseň začnou hrát ve všech rádiích, na všech televizních kanálech a samozřejmě zní celým obchodem.
vyvážení na lžíci

Billboardy u silnic

Reklama, která je velmi kontroverzní ale za to velmi účinná. Zároveň se stala viníkem velkého množství nehod. Ano, jsou to billboardy, které na nás již z dálky křičí různá hesla a slogany, kterými bychom se měli řídit. My je nevědomky necháme ležet v naší paměti a ve chvíli, kdy procházíme či projíždíme kolem daného obchodu, neváháme utratit více peněz, než by bylo ve finále nutné. A za to vše mohou naše smysly a vnímání, které nikdo z nás neovlivní.
 Všichni zákazníci by měli vědět, že obchod se na nich snaží co nejvíce vydělat. Že základním tahem marketingu není skvělý vztah zákazníka k obchodu, ale skvělý vztah cen k našim peněženkám.
 
Nenechme si tedy zaplnit mozek reklamou a snažme se reálně přemýšlet o tom, co do košíku přihodíme!
 

Psychologie nakupování
Ohodnoťte příspěvek

</div>

<div class=