</div>
<p><body><span new=Čerstvé potraviny musíme nakupovat denně, s tím bohužel moc nenaděláme, ale spoustu jich také můžeme mít v zásobě doma. Jedná se většinou o trvalé potraviny, které mají dobu trvanlivosti několik měsíců, někdy i let.


Pokud máte v bytě nebo domě komoru či jiný vhodný prostor, můžete tento využít jako spíž
https://www.astia.cz/plna-spiz a ostatní, kteří takovou možnost nemají, vám ho budou jen závidět a vy samotní ho určitě časem oceníte.
sušené potraviny ve sklenicích.jpg


Jestliže máte prostor, který se dá využít ke skladování potravin, důležité je mít přehled, co se kde nachází. Vše by mělo být pečlivě a přehledně seřazeno v policích, v zásobě mějte jen to, co opravdu dokážete spotřebovat. Vždy spotřebovávejte tu nejstarší potravinu, nové produkty ukládejte na zadní místa.


Dochucovadla


Bez koření se vařit nedá, to je jistá věc, proto je dobré mít dostatečné množství a hlavně pestrý výběr. Kromě soli a pepře je základem červená paprika, sladká i pálivá, pro ty, kdo rádi ostré chilli, kmín, bobkový list, hřebíček, co se týká sladších chutí tak vanilka a skořice. Bylinky je lepší mít čerstvé, pokud se na to cítíte, zasaďte si několik základních druhů jako petržel, pažitka, máta nebo libeček do květináče na okno nebo na balkón. Med je ideální náhražkou cukru, spíž je pro něj ideálním místem pro uložení.


Mouky, cukry, těstoviny atd.


Spíž také může zásobit dostatečným množstvím cukru a mouky, samozřejmě podle toho, jak často a v jaké míře pečete. Jestliže jsme milovníci těstovin, určitě se jimi zásobte v potřebném množství.


Zásoby ve skle či plechu


Jídlo můžete i několik roků skladovat ve spíži zavařené ve sklenicích nebo konzervách, ať už domácí výroby, nebo zakoupené, od kompotovaného ovoce přes zavařené okurky až po omáčky či celá hotová jídla.


Rezervu lze také mít v olejích, na rozdíl od tuků není nutné je uschovávat v lednici.


Své místo ve spíži mají i ořechy, sušené ovoce nebo houby.


 domácí kompoty.jpg


Suché plody a ořechy – těch máme vždy doma dost, ačkoliv by se měly jíst s mírou, občas se ztrácí a často je doplňujeme, přesto je nejíme jako jediné a hlavní jídlo, spíše jako odměnu. Dávejte si pozor na doslazované, některé jsou pomocí ovocných šťáv či medu, což je ještě v pořádku, ale dost pomocí jiných sladidel. Dále pak množství síry, která se používá jako konzervant a změkčovadla jako rostlinné tuky, aby byly pěkně šťavnaté. Rozhodně je nekonzumujte ve velkém. Ačkoliv vydrží velmi dlouho, je dobré jich nekonzumovat až takové množství.


  • sušené fíky, datle, datlová pasta, sušené meruňky, švestky, ananas, křížaly, sušené houby, sušená rajčata, pekany, makadamy, mandle, pistácie, lískové oříšky, strouhaný kokos, kokosová mouka, mandlová mouka, sezam, lněné semínko a spousta a spousta dalších

Domácí zásobárna
Ohodnoťte příspěvek

</div>

<div class=